test/loadstep1.aspx

הודו - מידע למטיילים

 

בשנים האחרונות הודו הפכה יעד פופולרי מאד בקרב ישראלים רבים. בשל גודלה העצום, וההיצע התיירותי הרב, הודו כבר אינה יעד לתרמילאים או צעירים אחרי צבא בלבד, אנו רואים היום יותר משפחות ואוכלוסייה מבוגרת שבוחרים בהודו כיעד לטיול שלהם.

הודו היא מדינה בעלת היסטוריה עתיקה ועשירה בשורשים תרבותיים עמוקים. ביקור בהודו הוא שונה מביקור בכל מקום אחר בעולם. מנהגים ומסורות הודיות מאומצים כיום על ידי מטיילים רבים שבקרו במדינה והמגוון העצום של מיקומים גיאוגרפיים שונים בהודו הפך אותה לאחד מאתרי התיירות המובילים בעולם.

על אף הדעה הקדומה הרווחת שהודו נחשבת יותר כיעד תרמילאי, ניתן לטייל בהודו בצורה מפנקת ויקרה כמו גם בצורה צנועה וזולה.

ההשלמה עם הכאוס הינה חלק חשוב בנסיעה להודו. ככל הנראה אתם תיתקלו בפקקי תנועה אינסופיים, רחובות צפופים, עיכובים, צפירות בלתי פוסקות ואופנועים וריקשות שנוסעים במהירות. כאשר משלימים עם הכאוס לומדים להירגע, לזרום ולהיות שלמים עם כך שדברים קורים "בזמן הודי" מה שיקנה הבנה עמוקה יותר של העם והתרבות וכמובן חוויה מהנה יותר.

המקומיים בהודו, במיוחד באזורים הכפריים, הם אנשים נדיבים בצורה יוצאת דופן. בין אם אתה מוזמן לביתם לארוחה מסורתית או פוגש בהם בעת שיטוט ברחובות, החום שהם מפגינים כלפיי תיירים ניכר ומאוד נוגע.

הקירבה של הודו ליעדים נוספים כמו טיבט ונפאל מקנה הזדמנות להרחבת הטיול וחשיפה למקומות תיירותיים ומיוחדים החל מטיפוס על האוורסט או האנאפורנה וכלה בביקור בלאסה, אחת מערי הבירה הגבוהות בעולם בה תוכלו ללמוד על הבודהיזם הטיבטי

ויזה להודו

הודו היא אחת מהמדינות בעולם אליהן יש להגיש בקשה לויזה על מנת להיכנס אליה. ישנם שני סוגי ויזות להודו –

1.     ויזת תייר הניתנת לחצי שנה ממועד הוצאתה (חשוב לשים לב שהתוקף מתחיל ביום הוצאתה ולא ביום הנחיתה בהודו) וזו הויזה המתאימה לטיולים ממושכים.

2.     ויזה הנקראת VOA לתקופה של 30 יום ותוקפה מתחיל ביום הנחיתה בהודו. ויזה להודו מסוג זה מתאימה לביקורים קצרים ולא ניתן להאריכה.

הפקת הויזה להודו אורכת כחמישה עד שבעה ימי עבודה ולכן יש להקפיד להגישה מספיק זמן לפני טיסתכם. שימו לב כי יש ברשותכם את המסמכים הבאים בעת ההגשה –

·        דרכון בתוקף לשנה ובו דף אחד ריק משני הצדדים עליו ניתן יהיה להנפיק את האשרה

·        טופס מקוון מלא וחתום בשני העמודים

·        שתי תמונות פספורט זהות ועדכניות מהחצי שנה האחרונה

התשלום לויזה מתבצע במזומן ונכון לסוף 2016 עולה כ 250 שקלים.

 

מזג האוויר בהודו ומידע על המטבע המקומי

הודו ממוקמת בדרום אסיה ומזג האוויר בה שונה מאוד מישראל. אף על פי שעונות השנה מקבילות וכאשר בישראל חורף גם בהודו רשמית יש חורף, ההבדל המשמעותי הוא שבהודו מזג האוויר משתנה מצפון הודו לדרום הודו. הודו היא תת-יבשת עצומה, בה ניתן למצוא הכל החל מהרים עם קרחונים ושלג עד למדבריות, רמות ירוקות, ג'ונגלים וחופים רבים. לכל איזור מזג אוויר ואופי שונה במהלך עונות השנה. אך החדשות הטובות הן שניתן לטייל בה במשך 365 ימים בשנה!

להלן פירוט והמלצות לעונות השנה –

 

1.     יוני עד ספטמבר - בעונה זו המונסונים שוטפים את הודו מדרום לצפון כך שבסוף העונה המונסון חלש יותר בדרום וחזק יותר בצפון, ובתחילתה נהפוך הוא.
בעונה זו מומלץ לטייל באיזור ההימלאיה הצפונית (אזור לה ולדאק ועמקי הימאצ'ל פראדש) משום שהוא אחד האיזורים היחידים שאינו מושפע מגשמי המונסון. בחודשים אלה מסלולי הטרקים באיזור זה פתוחים למטיילים ומאוד נעים לטייל בהם.

 

2.     אוקטובר עד מרץ  - זו העונה המושלמת לטיול בדרום הודו משום שבעונה זו שורר חורף בצפון. חלק מהאיזורים המומלצים הם גואה, פונדיצ'רי, מונאר, קוצ'ין. מקומות נוספים מומלצים לעונה זו הם איי אנדמן בו תוכלו לנוח בערסל על החוף עם קוקוס ביד וכמו כן, גם רג'אסטן המדברי בו קשה יותר לטייל בחודשי הקיץ ולכן פופולארי בעונה זו (בעיקר בפברואר-מרץ) מזרח ומרכז הודו גם הם נוחים לטיול במהלך עונה זו, בין המקומות המומלצים – מדינות קרנטקה, מדיה פראדש ועוד.

 

3.     אפריל עד יוני - בעונה זו חם מאוד בהודו והטמפרטורה יכולה להגיע עד ל-50 מעלות צלזיוס. בעונה זו מומלץ לבלות מה שיותר בצפון הודו ובמרכז הודו באיזורים ההרריים. מקומות מומלצים הם – עמק הפרוואטי, עמק צ'אמבה, דרמסלה, שימלה ורבים נוספים. מקומות אלו משמשים כערי מקלט בהם ניתן להימלט מהחום היוקד ששורר במישורים.

 

מטבע ושער המרה

המטבע בו משתמשים בהודו נקרא רופי ונכון לתחילת חודש מרץ 2017 -

1 ₪ = 18.086 רופי הודי או 1 רופי הודי = 0.06 ₪

אפשרויות התקשורת למטיילים בהודו

למטיילים להודו ישנם מספר פיתרונות תקשורת בהם ניתן להשתמש על מנת ליצור קשר עם המשפחה בארץ או חברים המטיילים בהודו גם כן-

1.     רכישת חבילה מספק הסלולר הישראלי -  ללא ספק האפשרות היקרה ביותר במיוחד כאשר נוסעים לטיול ארוך. חבילות הגלישה גם הן יקרות מאוד ביעדים רחוקים כמו הודו.

2.     רכישת סים מקומי – אופציה זו מאפשרת זמינות לקבלת טלפונים והודעות מאנשים השוהים בהודו וגם גלישה באינטרנט. כמו כן, ניתן להתקשר בתוך הודו בעלות לא גבוהה לחברים, מלונות, גסט האוסים וכו'. החיסרון העיקרי באפשרות זו הוא שכרטיס הסים המקומי לרוב יתאים לאיזור אחד בהודו ובאיזור אחר, הסים לא יעבוד. המשמעות היא שכל מעבר ממדינה למדינה בתוך הודו יצריך בקניית סים חדש שכמובן גם משנה את המספר בו ניתן להשיג אתכם. בנוסף, תהליך קניית סים מקומי מאוד מסורבל ובהודו (כמו בהודו) אורך זמן וכרוך בביורוקרטיה. התהליך כולל - מסירת צילום של הדרכון, תמונת פספורט וטופס שנקרא C-FORM שבעל הגסט האוס או פקיד הקבלה בבית המלון בו אתם לנים ממלא ברגע שאתם שוכירים חדר. במידה ולא תגישו את המסמכים האלה בעת קניית הסים, הוא ייחסם לאחר שבועיים ולא יהיה ניתן להשתמש בו.

3.     רכישת סים בינלאומי – האפשרות המשתלמת ביותר במיוחד למטיילים למספר חודשים. ברכישה חד פעמית בעלות שווה לכל כיס תקבלו סים בו תוכלו להשתמש במדינות השונות בהודו ללא צורך בהחלפת סים או מספר במעבר בין מדינה למדינה. כמו כן, בשל הפופולריות של הודו כיעד למטיילים, חברת סימלס השיקה חבילות משתלמות ביותר לשיחות וגלישה. לסים הבינלאומי יש מספר יתרונות נוספים:

v     שליטה בהוצאות הסלולר ע"י טעינה מראש בסכום מסויים – הכרטיס הינו PRE PAID

v     מספר טלפון אחיד בכל נסיעה לחו"ל -  ניתן להשתמש בסים הבינלאומי בכל נסיעה לכל יעד ובכך לשמור על מספר טלפון אחד בו ניתן להשיג אתכם כאשר אתם מטיילים/ נוסעים לנסיעת עבודה.

v     היתרון המשמעותי ביותר הינו אפשרות האיתור הקיימת בסים הבינלאומי של סימלס. סימלס מציעים שירות איכון סלולרי המאפשר מתן מיקום מדוייק של המטייל אשר יימסר רק למורשים על פי רשימה אותה יגדיר המטייל בהתאם. לאור הניסיון הרב של החברה בחילוץ מטיילים, סימלס הקימו מערך שלם וצוות מקצועי לניהול "מבצעי איתור". בזמן חרום צוות זה עומד בקשר רציף עם המטייל, אנשי הקשר מטעמו בארץ, חברות הביטוח וכוחות החילוץ וההצלה. סימלס מעמידים לרשות המטיילים מוקד דובר עברית בשיחת חינם מכל מקום בעולם , פעיל בכל שעות היממה 24/7.  

**חשוב לדעת כי על פי החוק ההודי, כל אדם המחזיק או משתמש ללא היתר בטלפון לוויני או מכשירי שידור וקליטה מסוגים שונים צפוי לעונש של עד שלוש שנות מאסר ו/או קנס כספי. לכן סים האיתור משמש כפיתרון אידיאלי למטיילים שירצו לשמור על קשר עם משפחתם ובו זמנית לקבל את אפשרות האיתור למקרה חירום.

לסיכום, לא משנה היכן אתם מטיילים בהודו, תחושת ההרפתקנות תלווה אתכם לכל מקום שתלכו. בין אם אתם בחופים הדרומיים של גואה, בטרקים על הרים מושלגים בצפון, או אפילו רק מנסים לנווט את דרככם ברחובות הכאוטיים של דלהי, טיול בהודו הוא הרפתקה אחת גדולה, סעו לשלום וחיזרו בשלום!