test/loadstep1.aspx

סיפורי הצלה

מבצע חילוץ במונטגרו.

ביום שבת, בשעה 18:30 בערב, התקבלה במוקד סימלס שיחה ממטייל, יוצא יחידת שלדג, חובש צבאי אשר לחם בצוק איתן, שנקלע למצוקה ואיבד את דרכו בשמורת דורמיטור בפארק הלאומי שבמונטנגרו.

המטייל יצר איתנו קשר בשיחת חינם באמצעות הסימלס, ודיווח כי הוא במצוקה, יצא לבדו לטרק שאמור להימשך כארבעה ימים, איבד את דרכו ונותר ללא מים ומזון בתנאי חום קיצוני, בשל העובדה שהיה חובש צבאי, היה מודע לרמת הסכנה וחשש מהתייבשות.

את השיחה קיבלה נציגתנו, אביטל, שהייתה כוננית במוקד.  היא פעלה בקור רוח והביאה לחילוצו בשלום.

המטייל אשר היה מבוטח בחברת הראל לא ידע לספק לנו את מספר הפוליסה שלו וביקש שניצור עימם קשר.
אביטל יצרה קשר עם ההורים, זוג מבוגר אשר מאד נלחץ. האם אף ציינה כי מקרה זה "מחזיר אותה לתקופה בה הבן לחם בעזה".
הנחנו את ההורים לפנות לחברת הביטוח ולדרוש חילוץ ובנוסף לערב את משרד החוץ.
כאשר הבנו שההורים שרויים במצב לחץ ולא מסוגלים לתפקד, לקחה אביטל את הפיקוד לידיה, ובתושייה רבה יצרה קשר עם כל הגורמים הרלוונטיים ואף הגדילה ראש  וביצעה ועשרות שיחות טלפון עם גורמי ביטחון וגורמים מהשמורה במונטנגרו אשר באמצעותם הצליחה לאתר את יחידת החילוץ אשר פועלת במרכז המטיילים שבמונטנגרו.
לבסוף, אביטל פנתה למרכז מטיילים אשר בו קיימת יחידת חילוץ שמופעל על ידי מתנדבים אמריקאים.

סיפקנו להם מיקום מדויק של המטייל באמצעות קואורדינטות. כמו כן במשך כל שעות הערב והלילה הייתה בקשר עם המטייל, ההורים ויחידת החילוץ.

לקראת השעה 2:00 לפנות בוקר המטייל חולץ בשלום. האמא בירכה על הרגע בו החליט הבן לרכוש את כרטיס הסימלס.

 

 

לקוחה שהסתבכה במנטריי מקסיקו.

בשעה 21:30 פנתה למוקד סימלס אם מודאגת אשר ביתה מטיילת כ- 7 חודשים בדרום / מרכז אמריקה עם סים איתור של סימלס.

הילדה הייתה במקסיקו וההורים המודאגים העלו חשד שהיא נפלה "קורבן לסחיטה". הם קיבלו שיחה מחברת האשראי בה נאמר להם שהילדה משכה במשך יומיים סכום העולה על 5,000 ₪.

הסים היה סגור במשך יותר משבוע, הקשר האחרון עם ההורים היה בשיחת אינטרנט בה היא סיפרה להורים שהיא נמצאת בקנקון, וביקשה שיעבירו לה סכומי כסף גבוהים בדחיפות מרבית. היא אמרה שתתקשר למחרת למסור להם פרטים לאן להעביר את הכסף.

מייד הקפצנו כונן איתור אך משום שהמכשיר היה סגור לא התקבלו קוארדינטות. פנינו לצוות הטכני הבכיר של מפעיל הסים באסטוניה. מחקירה שלהם עלה כי השיחה שהתבצעה מספר ימים לפני כן בוצעה ממנטריי ולא מקנקון כפי שטענה הבת. הצלבנו את המידע מול חברת האשראי אשר אישרה בפנינו שהכספים נמשכו במנטריי ועדכנו מייד את ההורים. במקביל המשפחה יצרה קשר עם השגרירות והחלו חיפושים.
במהלך כל הלילה המשכנו לנסות ולאתר מיקום. בשעות הבוקר המוקדמות, קיבלנו קאורדינטות עם מיקום מדוייק (לאחר שהילדה הדליקה את המכשיר) ומסרנו זאת למשפחה.

הילדה אותרה בריאה ושלמה. כמובן שבשלב זה בשל רגישות המקרה המשפחה המשיכה בטיפול ואנו כיבדנו את פרטיותם.

להלן ההודעה שקיבל הנציג שלנו מהאם בבוקר שלמחרת:

"אשמח לשוחח ולעדכן אותך ..כשתהיה פנוי. בינתיים רציתי להודות לך מכל הלב, על הכל!!! אתה פשוט 10. עזרת לנו מאד ברגעי לחץ. שיהיה לך כל טוב".

 

 

חילוץ בקמבודיה,

בשעות הערב המאוחרות ביום שישי, יצרה אתנו קשר מטיילת שנסעה לקמבודיה.  היא נכנסת בשוגג לבדה לתוך יער ולא מצאה את דרכה. במקביל גם חברתה אשר טיילה איתה יצרה איתנו קשר ודיווחה שנעלמו עקבותיה של חברתה.

יצרנו קשר עם ההורים ועדכנו אותם במתרחש. במקביל, הפעלנו את שרותי האיתור והעברנו את המידע למשרד החוץ אשר יצר קשר עם שגרירות תאילנד והמשטרה המקומית.

לאורך כל השבת היינו בקשר רציף עם המטיילת, חברתה, משפחתה ומשרד החוץ.

לאחר 18 שעות מורטות עצבים צוות החילוץ הגיע אליה והיא חולצה בשלום.

 

חילוץ מטייל בנפאל

בסביבות השעה 14:15 התקבלה שיחה למוקד סימלס מלקוח.

באותו זמן החלה סופת טייפון בנפאל - סופה אשר גבתה למחרת קורבנות רבים בנפש.
השיחה נענתה על ידי נציגה בשם עינת ובה סיפר המטייל  שהוא במצוקה, הלך לאיבוד בתוך ג'ונגל בנפאל, מתחיל להחשיך גשום מאד ואין לו מושג איך לצאת.
הוא  הסביר שהחליט להיכנס לג'ונגל על דעת עצמו , עם מפות ולנווט לבד. ואף תאר בפניה את גודל מצוקתו כאשר הסביר שהוא מחבק עץ כיוון שהוא לא יכל לזוז, הכל היה בוצי בגלל הגשם והוא חשש  להחליק.
בשלב זה , בשל תנאי מזג האוויר הגרועים המטייל הצליח ליצור קשר עם מוקד סימלס בלבד.

 מייד לאחר הפנייה, חן אחמ"שית שרות לקוחות יצרה קשר עם האב בכדי לעדכן אותו בנוגע למצבו של בנו ולבקש ממנו להפעיל את הביטוח ולשלוח צוות חילוץ.

על מנת לפנות נציגים לעיסוק בנושא זה בלבד, הקפיץ מוקד סימלס נציגים נוספים שלוו ע"י רוני מרקוס (הבעלים) והקימו חמ"ל אל תוך הלילה.

החשש היה כבד משום שבנפאל כבר התחיל להחשיך (הבדל של כמעט ארבע שעות) ואי אפשר להוציא צוות חילוץ ולהעלות מסוק בשעה הזו ובתנאי מזג האוויר שהיו. כאמור התקשורת היחידה שהייתה למטייל הייתה עם המוקד שלנו. חן וידאה שיש לו מספיק סוללה ואוכל, ואף סיכמה איתו שנציגי סימלס יתקשרו אליו כל ארבעים דקות על מנת לוודא שמצבו טוב ולעודד אותו, הקפדנו לבצע שיחות קצרות וענייניות כדי  לא לגמור לו את הסוללה.

במקביל התקשרה חן לחברת טיולים מקומית שנקראת "סוויסה" בהמלצתו של המטייל, הוא אמר שהם לרוב עוזרים למטיילים בנאפל. חן תיארה בפניהם את המסלול שאותו עשה המטייל וביקשה שינסו לסייע. הם נענו לבקשתה ושלחו צוות חילוץ.

שלפנו את הקואורדינטות האחרונות שקיבלנו מה-"סים איתור" שלו והעברנו את המידע לצוות החילוץ.

במהלך כל אותו היום והלילה היו חן ורוני בקשר רציף עם נציג חברת הביטוח ועם נציג חברת החילוץ וההצלה.
המטייל שלח לחן הודעת
 SMS באמצעות הסים המתארת את המסלול המדויק שעשה והיא העבירה הודעה זו לכל הגורמים הרלוונטיים.

חן אף הייתה בקשר עם נציג של חברת הטיולים המקומית בשם סאם, אשר יצא לג'ונגל ובמקביל שוחחה עם המטייל וניסתה לכוון אותם אחד לכיוון השני. חן גם הקפידה לעדכן את המטייל כי כל הגורמים הרלוונטיים פועלים וכי חברת הביטוח תוציא מסוק חילוץ בשעות הבוקר, כמו כן ביקשה מממנו להישאר במקומו ולא לדאוג משום שבסביבה בו נמצא אין חיות טרף (על פי המידע שקיבלה מסאם).

בשעות הבוקר צוותי החילוץ הצליחו להגיע אל המטייל ולחלצו בשלום ובכך למנוע אסון.

אנו מאד גאים במוקד סימלס בכלל - ובחן בפרט, שלקחה מייד את הפיקוד לידיים וניהלה את המשבר ביעילות וברגישות שלא רואים בשום מקום אחר...........

דרום אפריקה

 

בשעה 17:45 התקבלה במשרדינו שיחה נרגשת מלקוח שסיפר שהלך לאיבוד עם חברתו בדרום אפריקה ב- BLYDE RIVER CANYON  (מערבית לקרוגר נשיונל פארק-בצפון מזרח דרום אפריקה, שהוא בגודל של מדינת ישראל). הזוג היה ללא מים, ללא אוכל, ללא כסף בסים כך שיכל להתקשר רק לשרות הלקוחות של סימלס (כיוון שזו שיחת חינם).

לורן, שענתה לשיחה, שלפה מהירות את הקואורדינטות ובתוך 10 דקות את ידעה את מיקומם המדויק של בני הזוג כפי ששודרו היישר מהסים. במקביל, לורן טענה בכרטיס הסים זמן אוויר כדי שהלקוח יוכל לבצע שיחות נוספות.

הצעד הבא היה שיחת טלפון דחופה שביצעה לורן לחדר המצב של משרד החוץ. השיחה נענתה ע"י אמיר שהיה מופתע מאד (בלשון המעטה) מהמהירות בה הושג מיקומם המדויק ולא כל כך הבין מי החברה, מה האינטרס שלה ("חברת חילוץ?") וכו'.

חדר המצב הפעיל את השגריר בדרום אפריקה ובתוך 3.5 שעות מהרגע בו התקבלה ההודעה לראשונה, הסתיים בשלום החילוץ.

ברור כי במשך כל אותו זמן עקבו לורן, רוני מרקוס (המנכ"ל) ועובדים נוספים של סימלס בדאגה אחר השתלשלות האירועים.

בשעה 21:30 כבר קיבלה לורן שיחת תודה נרגשת מבני הזוג שחולצו, שלא הפסיקו להודות לה על השירות המדהים ועדין לא האמינו כי חולצו בשלום ובאיזו מהירות...

הרי גרמניה אוסטריה

ביום שישי בשעה 19:15 לערך. התקשר אורי למוקד סימלס.

הוא ביקש לעדכן שהוא וחברו, איתי יצאו לטרק בהרי גרמניה על הגבול בין גרמניה לאוסטריה, מכפר שנקרא טננהיים לכיוון בקתה שנקראת  prinz luitpold .

במהלך הדרך, החל מזג אוויר סוער ומפולות. ההליכה שהייתה גם ככה לאורך צוק מסוכן, הפכה למסכנת חיים ולכן הם החליטו לתפוס מכסה בבקתה קטנה ונטושה עד יחלוף זעם.

לאחר שהכוננית במוקד סימלס וידאה שמצבם טוב, הציעה לאורי שתדבר אחת לחצי שעה ע"מ להעריך את מצבם ולקבל החלטה מושכלת האם להפעיל את פוליסת החילוץ.

במהלך זמן זה, ביקשה מאורי לכבות את הטלפון ע"מ לשמר את הסוללה. כל זאת לאחר שווידאה כי יש ברשותם אספקת מים ואוכל.

לאחר כ-45 דקות לערך, יצרה שוב קשר עם אורי, ולאחר שהתברר שמזג האוויר מחריף, החליט אורי להפעיל את פוליסת הביטוח שלו.

תוך כדי שיחה עם אורי, הכוננית הפעילה באופן מידי את האיתור למס' הסימלס שלו וביצעה איתור ידני מיידי, ללא המתנה של 8 שעות, למיקום המדויק בו הם נמצאים.

לאחר השיחה עם אורי, יצרה קשר עם אביו. עדכנה ברוגע על מצבו של ועל החלטתו להפעיל את פוליסת החילוץ.

האב קיבל מהכוננית את מס' טלפון החירום בחברת הביטוח והעבירה לו באופן מסודר את השתלשלות האירועים.

בנוסף, שלחה למייל של האב את הקואורדינאטות ותצלום מפה עם ציון מדויק למיקומו של אורי .

האב יצר קשר עם חברת הביטוח והעביר אליהם את כלל הנתונים הנ"ל שאפשרו דקירה מדויקת על המפה ושליחת צוות מחלצים לאורי ואיתי.

לכל אורך האירוע היו כונני סימלס (שישי ערב, שישי לילה ושבת בוקר)  בקשר עם אורי, ע"מ לוודא  שמצבו טוב ויש התקדמות עם החילוץ.

בשעה טובה, אורי ואיתי חולצו בשעה 12:00 לערך ביום למחרת ע"י צוות המחלצים שנשלח אליהם.

 

סימלס חמ"ל נפאל - רעידת האדמה הגדולה אפריל 2015 

בבוקר שבת, בשעה 10:30, מייד עם היוודע דבר האסון בנפאל, הקפצנו נציגים למשרד.  כפי שהערכנו, תוך דקות ספורות המוקד הוצף בבקשות איתור דחופות.
בשעה 11:00 בבוקר המשרד כבר היה מאויש עם מספר נציגים שעלה בכל שעה על מנת לתת מענה לכל הפניות.

למרות הכאוס ששרר בנפאל וקריסת הרשתות. הצלחנו בלמעלה מ-90% מהלקוחות לקבל נתוני קואורדינטות מדוייקות אותם העברנו עם כתובת מדוייקת ולינק למפה למשפחות המודאגות.

כמו כן הלקוחות שהצליחו - למרות העומס וקריסת התשתיתיות באזור - להוציא ולקבל שיחות שימשו גורם  לשמירת קשר עבור מטיילים נוספים שהיו איתם.

בנוסף, דאגנו להרגיע, לעודד, לקשר, לתווך בין משפחות, לחקור מטיילים שהתקשרו על מטיילים אחרים – במילים אחרות – הקמנו חמ"ל אמיתי.

השמועות עברו וקיבלנו עשרות שיחות מהורים שלילדיהם אין סימלס וביקשו את עזרתנו. מובן כי מלבד לתת להם את מספרי חדר המצב של משרד החוץ ושל בית חב"ד בקטמנדו לא יכולנו לסייע למי שאין ברשותו סימלס.

תופעה נוספת מעניינת הייתה של הורים שלילדיהם אין סימלס אך התקשרו לטעון את הסימים של חבריהם בעלי הסימלס כי זו הייתה הדרך היחידה שלהם לתקשר עם ילדיהם. כל שאר אמצעי התקשורת קרסו ודווקא מהסימלס ניתן היה לתקשר.

כמובן שכולם פה היו מאד דרוכים ודאגו לשלומם של המטיילים. הקמנו אף קבוצת וואטסאפ פנימית של העובדים על מנת שכולם יקבלו עדכונים גם בזמן אמת. בכל פעם שקיבלנו בשורות טובות כולם פה פרצו בצהלות שימחה ובדמעות של אושר.

ישנם עשרות סיפורים מרגשים.  להלן מיקבץ של כמה מן הסיפורים:

סיפורו של גידי:

אבא של גידי שטייל בנפאל התקשר אלינו בשבת בבקשה לאיתור מיקומו. הופעל לו איכון מאז מרץ 2015, ומאז אפריל איכון פרימיום (כל חצי שעה). מובן שסיפקנו את הקואורדינטות העדכניות וסיפקנו בנוסף הקשבה והרגעה.

ביום א ב-9:22 קיבלנו את המייל הבא:

"שבוע טוב וכל הכבוד על יוזמתכם לפתיחת חדר המצב למטיילים בנפאל .
תודה מיוחדת לאביבה שהאכפתיות והאדיבות ניכרים בנשמתה - אשרי המקום שאלו עובדיו!!!,
כל הכבוד !!! ( אשמח להמליץ בחום ובכל עת ),
בעת כתיבת מילים אלו כבר קיבלתי מכם תשובות טלפוניות לשאלותי
אבי - אבא של גידי המטייל בנפאל "

סיפורה של מירב:

 האמא צלצלה לראשונה למוקד החירום בשבת אחה"צ ואמרה שהבת - יחד עם חברתה ספיר -נמצאות כרגע בטראק בנפאל, שהן אמורות להגיע היום או מחר לעיר פוקרה, שהיא מרכז הרעש, ושהיא אינה יודעת אם הגיעו כבר או עדיין נמצאות בטראק, בטיפוס על ההר ההימלאיה. האמא דיברה אתה לאחרונה ביום חמישי ומאז לא שמעה ממנה.
כמובן שהפעלנו את האיכון באופן מיידי אך המכשיר של מירב היה סגור ולא ניתן היה לקבל מידע עדכני.
האם המשיכה לצלצל אלינו עשרות פעמים והתייפחה בבכי. כמו כן היינו גם בקשר רציף עם האח של ספיר.

עשינו כמיטב יכולתנו להרגיע, לחזק לברר אצל כל מי שיצרנו אתו קשר בנפאל אם שמעו ממירב.

להלן חלק מתיעוד שנרשם בכרטסת הלקוחה:

 26.4.15- 0.3:00 בבוקר -האמא התקשרה אליי בדמעות, כואב הלב, עדיין אין קואורדינטות, מאד מקווה שהילדה בסדר. עמית.

הטלפונים התכופים המשיכו ביום ראשון ושני. ביום שני ב-12:20 אחותה של מירב התקשרה וסיפרה ששמעה ממטייל שנתקל בהן שהוא בטוח שהוא ראה אותן בדרך לאיזה כפר שיש בו קליטה. מתינים.

27/04/15 -14:15  האחות התקשרה להודיע לנו שהכל בסדר ודיברו עם הבנות, הודיעו שהן בסדר. היא הודתה לנו אלפי תודות ושאנחנו מדהימים!

28/4/15  אבד הקשר עם מירב. המשפחה מאד לחוצה. הצלחנו לאתר את מיקומה. בהמשך גם דיברנו עם מירב והיא נמצאת בדיוק במיקום שהאיתור הראה.

סיפורו של רועי: 

האמא ענת והחברה רונית ששהתה באיטליה צלצלו לסירוגין במשך כל היום בשבת (בשלב מסוים בצענו ביניהן שיחת ועידה). מאז ה-7.4.15 הופעל איכון רגיל ששודרג לאיכון פרימיום (כל 8 שעות)  מיד לאחר רעידת האדמה. בכל חצי שעה האמא צלצלה למוקד החירום שלנו לקבל קואורדינטות, אוזן קשבת והרגעה.

ביום ראשון קיבלנו מידע מהרשת החברתית שרועי בסדר. עדכנו את האמא שלא נרגעה עד שתדבר איתו...

ביום שני שלחנו קואורדינטות גם לסיגל שהעבירה למחלצים של הראל.

כמו כן חיברנו בין ההורים של הקבוצה איתה היה רועי לפי הפייסבוק. מאד הודתה ואמרה שהקשר עם ההורים האחרים מחזק. כמו כן נתנו לה את המספר של מנהל הקמפינג בו לפי השמועות נמצאת החבורה.

ביום שלישי ב-12:05 קיבלנו סוף סוף מידע שהוא נמצא על ידי המחלץ והאמא קיבלה הודעה ממנו דרך הסים, נמצא עם עוד 6 ישראלים.

סיפורה של שירה: 

אחד הפניות הראשונות למוקד בשבת בבוקר. קשר רציף עם האב. בשבת בערב הופעל האיתור והתברר ששירה נמצאת ב- langtang national park. שיחות תכופות עם האב משבת עד יום שני. עשינו כמיטב יכולתנו לסייע ולהרגיע.  לבקשת האב אף העלנו פוסט בפייסבוק שלנו עם תמונתה של שירה ובקשה דחופה  לעזרה אותה הפצנו ברשת. וקיבלנו מייל:

" ראיתי את הפוסט. שיתפתי אותו.

המון תודה על כל מה שאתם עושים."

 ביום שני ב-18:51 הודיע לנו האב ששירה נמצאה וממתינה לחילוץ.

קיבלנו שוב מייל מרגשים:

"שירה נמצאה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

תודה על הכל!!!!

נקווה שכולם יחולצו בשלום"

סיפורו של אור:
הפעילו את האיתור רק לאחר רעידת האדמה – והיו קואורדינטות. היינו בקשר רציף עם המשפחה וליווינו אותם לאורך יומיים של חרדות קשות במתן מיקום וניסיונות הרגעה.

ביום שני ב-18:31 הודיעו לנו שאור כתב וואטסאפ לאחיין שלו. בשיחה הטלפונית נאמר לנו שאור נמצא כמובן בדיוק בכפר עליו הצביע האיתור...

 סיפורם של האחים אשל ושקד:

טיילו יחד בנפאל. האמא הפעילה לשניהם איתור בשבת. ליוינו אותה בדאגה לאורך כל שבת וראשון עד שביום ראשון שקד יצר קשר עם המוקד! דיווח שהם סיימו כרגע את טרק הקיריגנגה משהו כזה והכל בסדר גמור. גם האמא התקשרה להודיע לנו והודתה לנו בלי סוף.

 סיפורה של דנה

אבא של דנה היה מאד מאד מודאג כשצלצל למוקד בשבת בבוקר. דנה לא השתמשה בסים מאז חודש פברואר. מן הסתם לא יכולנו לקבל מידע מהסים משום שהוא היה מחוץ למכשיר. האבא המודאג סיפר שכל ההתקשרות מתבצעת באמצעות הסימלס של החבר שלה רז וביקש שאבדוק אם יש לו איכון.

מהסים של רז אכן הצלחנו לקבל קואורדינטות. הפעלנו שיקול דעת וקיבלנו החלטה שמתאימה רק למקרי אסון, העברנו לאב פרטי מיקום מדוייקים.
למחרת בערב (יום ראשון) האב הצליח ליצור עימם קשר ולאחר מכן התקשר אלינו נרגש , הודה על השירות ואמר: "אתם לא חברה. אתם בני אדם!!!". בהחלט לקחנו זאת כמחמאה.

 סיפורו של בר:

בר מטייל בנפאל והיה בקשר טלפוני רציף עם אביו משבת בבוקר (באמצעות הסימלס). למרות זאת האב בקש לקבל קואורדינטות על מקום הימצאו (הפעיל איכון פרימיום כל חצי שעה מיד לאחר רעידת האדמה). מובן שקיבל את מבוקשו החל בשבת ובימים הבאים.